onsdag 10 augusti 2011

Världens bästa Tvättlappsförvaring. (jag skämtar inte, världens BÄSTA)

Nu har jag äntligen kommit igång med att sy tvättlappsförvaringar.
Ni vet dom där torra tvättlapparna som man skaffar när man får barn och sen upptäcker att dom ju faktiskt går att använda till allt möjligt  (inte bara bebisrumpor)  för att som är så bra och inte går sönder som vanligt hushållspapper, dom är liksom barnfamiljens bästa vän.
Men det är ju sjukt irriterande att det är så fjantig plastförpackning som dom ligger i, som bara är ful och går sönder så att man har tvättlappar över hela köksbordet / skötbordet tills dom ramlar ner på golvet.
Men man stoppar bara in hela bunten i en sån här så är problemet löst!!! 
Man kan ta med den överallt utan att dom blir smutsiga eller faller isär,
Hur bra som helst!!



Jag syr på beställning och tänkte ta 130:-/st ( tvättlappar och porto om jag ska skicka ingår EJ)
Den är sydd i vaxduk och därmed lätt att torka av, självklart så kan jag sy i annan färg/motiv om det skulle vara så att fjärilar inte passar.

2 kommentarer:

  1. Varför hade du inte kommit på denna snittsiga idéen när jag hade bebisrumpor här hemma?
    Själva lapparna är väldigt bra att lägga stekt bacon på så att de får fettat av sig lite, baconet alltså =)
    /Jessica W

    SvaraRadera
  2. Jomen visst Jessica, vi använder tvättlapparna fortfarande, fast inte till bebisrumpor utan till att torka munnar och till allmän städning, (och bacon då såklart!)dom är ju så bra som håller ihop när dom blir blöta till skillnad från vanligt hushållspapper.

    SvaraRadera