lördag 25 februari 2012

2011 års "Julkorgar"

Nu måste jag ta mig i kragen och lägga upp resten av 2011 års julklappar innan jag glömmer det, har insett att det kan komma till användning att ha sparat alla julklappar i bloggen så jag vet till nästa jul när det är dags för julklappstillverkning, framförallt så är det bra att komma ihåg vad jag stoppade i present"korgarna" till tomten och dom som har förtjänat nåt extra under året.
Jag hade inga regelrätta korgar, men grejerna står upppackade på jättefina träplankor som svärfar gjort och  är omslagna med cellofan.
Först ut är jultomtens tack-korg, den innehåller en flaska hjotronglögg, tyghjärtan, saffransskorpor, pepparkakskolor, morotsmarmelad, vaktelägg och rosmarinsalt.
Nästa presentkorg var till bästa Patrik för att han har hjälpt oss så mycket med våra bilar och lånat ut sin extrabil till sven när växellådan rasade på mazdan, tills lådan kom tillbaka från renoveringsfirman och kunde monteras igen av Sven och Patrik. Bästa Patrik (och Monika som tar hand om Wille på förskolan om dagarna) fick en Vildmarksglögg från Muddus, tyghjärta, morotsmarmelad, pumpamarmelad, pepparkakskola och saffransskorpor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar